Thursday, 13 December 2018

RUJUKAN


Ø  Azzyati M.N., Fariza M.S., & Salasiah H.H. Ciri-Ciri Remaja Berisiko: Kajian Literatur.

Islamiyyat 35(1): 111-119.


Ø  Kamus Dewan. (2nd ed.). (1984). Kuala Lumpur: Dewan Pustaka dan Bahasa

Ø  Kementerian Pelajaran Malaysia. (2010). Surat Pekeliling Ikhtisas Bil.7/1983 Garis panduan mengenai pungutan derma melibatkan murid-murid sekolah. Diperoleh daripada https://www.moe.gov.my/index.php/my/pekeliling/pekelilling-ikhtisas/category/hal-ehwal-pel ajar/7

Ø  Kementerian          Pendidikan       Malaysia.         (1996). Falsafah           Pendidikan       Kebangsaan.        Malaysia:Kementerian Pendidikan Malaysia.

Ø  Lahey, B. B. 2009. Psychology: An introduction (10th Ed.). New York, NY: McGraw-Hill.

Ø  Mohd Fadli, Mohd Hanafi Mohd Yasin dan Mohd Moktar Tahar. 2016. Penggunaan Teknik Peneguhan bagi Mengatasi Masalah Tingkah Laku Hiperaktif. International Conference on Education in Sountheast Asia Region 6th Series 2016. Universiti Kebangsaan Malaysia, Malaysia.

Ø  Ragbir Kaur Joginder Singh. 2012. Panduan Ilmu Pendidikan Untuk Dpli Pedagogi: Kuala Lumpur Kumpulan Budiman.

Ø  Siti Sarawati Johar, Fauziah Ani, Shamsaadal Sholeh Saad, Zahrul Akmal Damin, Shahidah Hamzah, Harliana Halim, Zahrul Akmal Damin, Md. Akbal Abdullah, dan Ku Hasnan Ku Halim. (2017). Tingkah laku devian dan perlakuan jenayah: cabaran kecenderungan negatif di sebalik kehidupan masa lalu dan kini. 52.

Ø  Suppiah Nachiappan, Kamarulzaman Kamaruddin, Abd. Aziz Abd. Shukor, Ramlah Jantan, Roslinda Mustapha & Hazalizah Hamzah. (2012). Pembelajaran dan Perkembangan Pelajar. Selangor: Oxford Fajar Sdn. Bhd.

No comments:

Post a Comment

KUMPULAN 8

PENGURUSAN TINGKAH LAKU DAN DISIPLIN PELAJAR